Túravezetőink

Túravezetőink évtizedek óta foglalkoznak táboroztatással, túraszervezéssel, vezetéssel. Többen közülük pedagógus végzettséggel is rendelkeznek, olyan emberek, akiknek nem csupán hobbijuk, hanem életük a túrázás, hivatásuk, hogy másokkal is megszerettessék a rendszeres mozgást, életerőt, frissességet adó sportolást.

miki

Egyetemista éveim alatt életem álmai sorra teljesülhettek a barlangászással, az első magas-hegyi túrával, a számomra addig ismeretlen via ferratazással, s az első több kötélhosszas sziklamászással. Úgy éreztem, hogy kinyílt előttem egy új világ s hál' Istennek élhetek is ezekkel a lehetőségekkel. Gimnazista korom óta vezetek kirándulásokat és táborokat, de ekkor egy új dimenzió kezdődött.
Azt szokták mondani, hogy ez egy életforma. Én úgy fogalmazom, hogy  lételemem lett. A városban is télen-nyáron csak kerékpárral vagy futva közlekedem.

Szeretem a kihívásokat, másokat is szívesen hozzásegítek kihívások átéléséhez, megérzem, hogy kinek-kinek mit jelent a küzdelem. A legyőzött félelmek növelik önbizalmat, teszik az embert együttműködőbbé másokkal. A hegymászásban, sziklamászásban az a legszebb, hogy a közösség együtt éri el a sikerét, vagy éli át a nehézségeket, miközben az igazi hegymászás a személyiségünk legmélyén történik.

Erősségeim a legnehezebb via ferratak, az extrém téli hegymászások, hosszú nagyzsákos gerinctúrák. Bátran, de nem vakmerően elmenni a teljesítő-és tűrőképesség határáig.

Kalandra fel!

M. András

Gyerekkorom óta szeretek kirándulni, túrázni. Gimnazista koromban kezdtem túrákat vezetni, eleinte szülővárosom, Budapest környékén, majd később távolabbi helyekre, több napos túrákat is. 1999 óta vizsgázott, bronzjelvényes túravezetőként tevékenykedem. 2003 óta útjelzés-festéssel, turistautak jelzésrendszerével, újabban ennek oktatásával és szakanyagaival is foglalkozom. Időközben a hegy- és sziklamászás is az életem részévé vált, néha a barlangászat is. Néhány alkalommal hosszútávú többhetes zarándokutat is tettem. Számtalan gyalogtúrát vezettem Magyarországon baráti és egyesületi körökben, jónéhányat Szlovákiában és Ausztriában, de többek közt nem idegen az erdélyi, dél-tiroli, szlovéniai és svájci hegyek némelyike sem, vagy az "istenek lakhelye" a görög Olimposz. Szeretem az utat önmagáért járni, a maga teljességében és sokszínűségében, alapvető célom nem a teljesítmény, hanem hogy a csapat, bár az út által olykor megpróbálva is, de jól érezze magát; hogy meglássuk a táj szépségét, természeti és kulturális-történeti értékeit, s hogy mi az amit az adott útvonal, a táj, az idő személyesen nekünk üzen - legyen az egy könnyed erdei kirándulás a Budai-hegyekben, egy nehéz hátizsákos gleccsertúra az Alpokban, egy szemlélődő vízparti séta vagy egy városlátogatással egybekötött csillagtúra valahol, ahol még nem jártunk.

H. András

Apa lettem! Ez persze nem olyan nagy dolog, milliókkal történik ilyen, mégis átrendezi az életet.

Így lettem családos csatangoló. Leülünk bogarászni, kavicsozunk, lelassulunk, hogy otthon lehessünk ott, ahol mindig is otthon voltunk, otthon lehettünk volna. A nagy teljesítmények, az 5000 feletti világból visszatérve nem kis lépés. Pontosabban, pont akkora mint egy jelenleg 22-es lábbelié.

1994 óta vezetek középhegységi túrákat, 1996 óta erről kaptam egy papírt is. 1999 óta magashegyi utakon is saját elgondolásaimat szervezem. Lehet, idővel ebben a műfajban is találkozhatunk újra.

Tarts velem!

Tesó :

Életemet átszövi a mozgásigény, a változatosság. Tanári diploma után, tanultam közgazdaságtant. Az elmúlt években jártam többek között a Dolomitokban, a Gross Glockneren, Raxon, Hohe Wandon, lengyel Tátrában, Turistaparadicsomban, Pádison, Királyerdőn, és résztvettem sok magyar határon belüli kiránduláson.

Túraszervezésekben öt éve veszek rendszeresen részt. Akkor érzem igazán jól magam egy helyen, ha már nem először vagyok ott. A túrázások számomra hobbi, sport és hivatás. Hálás vagyok, hogy a munka mellett is sok idő jut rá.

Egyre jobban rá tudok csodálkozni a hegyek nagyszerűségére, s a természet apró szépségeire. Erősségem a másokrafigyelés, a kommunikáció, az élményadás. Szeretnék testvére lenni, nemcsak öt vérszerinti családtagomnak, hanem minden olyan embernek, akik hosszabb vagy rövidebb időre része közösségemnek, túracsoportomnak, vagy csak akivel éppen találkozom.

A magas hegyek mindenki számára elérhető élményt, kalandot adnak!

A legnagyobb kaland mégis megtalálni utunkat Testvéreink felé!

Juti :

Amióta az eszemet tudom, a hegyeket járom, a természet szeretete belémivódott már gyerekkoromban. Hazai hegységeinket már akkor felfedeztem, és gyönyörködöm bennük mindmáig is. Néhány évvel ezelőtt ismerkedtem meg az igazi Nagy Hegyek birodalmával, és azóta szűnni nem akaró vágy hajt, hogy visszatérjek 2000 m környékére, ahol már csak a szél fütyül a sziklák közt. A lábaim előtt kinyíló végtelen tér, a felhők felett járás, a különös és izgalmas szikafalak világa
mérhetetlen csodálattal tölt el! Számos túraútvonalon, ill. klettersteig úton jártam már az osztrák Alpokban, valamint az Alacsony- és Magas-Tátrában, kezdve az egész könnyű családos kirándulásoktól a kihívást jelentő nehéz klettersteigekig.
   A hegyi sportok mellett a másik nagy kedvencem a kerékpározás, ahova csak lehet, bringával megyek, de szerveztem már többnapos túrákat is.
Úgy gondolom, hogy a természet megismerésénél, a túrázás öröménél is nagyobb élmény a közösségbe tartozás érzése, legyen az akár csak egy néhány órás közös program, vagy egy több napos, csapattá érlelő túra. Várok mindenkit szeretettel, legyen közös az utunk!

Dávid

Szeretek hegyek között lenni, mert megnyugtat, és erőt ad. Jó szétnézni egy hegycsúcsról, és gyönyörködni az alattam lévő csúcsokban. Szeretek mindig új dolgokat felfedezni. Szeretem a szép fényeket, és az erdő sok-sok illatát. Vizuálisan, képekben gondolkozok. Nyitott, vidám, precíz és kommunikatív lélek lakik bennem. Ha tehetem jól megtömöm a bendőm finom falatokkal. Túráztam Magyarország vizein (Duna, Szigetköz, Mosoni-Duna, Tisza, Kőrösök, Hernád, Dráva, Sajó, Tisza-tó, Hévíz, és külföldön a Salzán), a környező országok hegyein (Fogaras, Retyezát, Szár kő, Radnai havasok, Bihar, Pádis, Páreng, alacsony, és magas Tátra, Szlovák paradicsom, Triglav, Rax, Schneeberg, Hohe Wand, Dachstein, Dolomitok, Mt Blanc, Montenegró, Skócia, Korzika), viaferrata utakon kóvályogtam (Olaszország, Ausztria C,D útjai) bicikliztem (német, és osztrák Duna szakasz, Loire völgye, hollandiai tulipánok között), autóval felfedeztem pár egzotikus helyet (Izland, Törökország, Nordkapp, Szerbia,  Albánia, Montenegró, Korzika), barlangásztam és térképeztem Magyarországon (Baradla, Béke, Vecsem, István lápa, Szamentu, Kossuth,
Meteor, 404, Létrási, Bolhás, József hegyi, Gellért hegyi, Mátyás-Ferenc-Pál-Szemlő, Pilisi, Gánti, Abaligeti, Naszályi barlangok), nyaranta sok évig gyermek táborokat szerveztem, körbestoppoltam Angliát és Belgiumot, dolgoztam ipari alpinistaként, vizimentőként, rohamkocsin  mentőápolóként és teljesítettem pár nagyobb erőpróbát (K100, Ironman). Az egyesület egyik alapító tagja vagyok.

Szeretnék Európa összes csúcsáról körbenézni, civilben mérnökként dolgozom, és sokat ülök a számítógép előtt.

Leginkább viaferráta vagy magashegyi túrákon tudsz megtalálni.